Tuesday, February 8, 2011

dePARTment sINI sANA ep39 - keTERlanjurAN....

baru2 ni gua ke negeri perak darul ridzuan...menghadiri majlis pernikahan housemate gua padil (gua secara official jadi photographer dia)...nak dijadikan cerita gua ni mmg buta jalan...rumah si padil ni pn gua xpernah jejak...so dgn penuh tawakal gua redah jek....pagi jumaat yg indah gua pn bertolak....akan tetapi sblm sempat gua bertolak dugaan pertama menyusul....gua xleh call sesapa melainkan maxis customer service...dem no gua kena barred...lupa bayar bill.....demmit.....xpe gua cekal....terus gua cari maxis center berdekatan nak p bayar bil....jumpa mmg jumpa....tapi alahai dukacita biler gua sampi depan maxis center...."maaf urusniaga akan berjalan seperti biasa pada 5hb".....vavi...harini 4hb....cipetlok betol......so dgn selamba badak gua xnak buang masa nanti xsempat sampai ke lokasi pernikahan member gua ni plak.....
maka berdesup lajulah gua sampai ke bidor.....oppsss.....gua dah tersilap.....exit tapah bengong....!!!dah menggagau aku cari jalan cmna nak p kampung kunci air 12, headwork,chenderung balai,teluk intan....dek kerna jam dah pkul 1 lebih gua singgahlah solat jumaat kat bidor (NICE ONE).....selesai solat jumaat gua pn buat ramahlah dgn org kampung...bukan apa...gua kan dah hilang punca....so sebelum bertambah sesat lebih baek gua bertanya....ramah punya ramah...jalan penyelesaian akhirnya muncul...tapi gua dh macam org bodohlah (mmg pn)....punyalah jauh nak sampai ke chenderung balai ni dari bidor....tapi akhirnya gua sampai kira ok apa.....sampai je rumah padil gua paksa dia bwk aku p beli no 10 angka...!!!hah dari situ barulah aku boleh kontek rakan2 lain selain maxis customer care.....hahhahaha......
bila malam pulak selepas si padil nie dgn jayanya melafazkan akad nikah hanya sekali lafaz....maka dugaan seterusnya muncul.....dimana harus gua tidor mlm tu..???dirumah padilkah...???dihotelkah...???atau dimasjidkah...????gua memilih untuk tidor di hotel sbb klu p tidoq rumah padil ramai org..gua segan....klu dimasjid...sumanya BERKUNCI....!!!!so berpusing2lah gua di ipoh (rumah belah pompuan) mencari mahligai impian...habis satu ipoh gua pusing sampailah terpacul satu ayat keramat dari salah seorang receptionist sebuah hotel....."adik....lebih baik adik balik je...sbb setau akak....dah xde hotel yg kosong sekarang nie....so adik balik ye...."sayup je gua dgr......demmit...!!!dah terpaksa gua patah balik p teluk intan....mujurlah bapak padil ni dah booked hotel kat pekan terdekat.....gua balik tidor situ jek.....arghhhh.....!!!!
Alhamdulillah masa majlis persandingan di kedua2 belah pihak ada masalah berlaku....cumanya bila dah sampai tempat org dan nak sgt merasa jalan2 kat kat pekan...gua pn yg buta jalan selamba ronda2 ipoh sekali lagi....bajet nak p ipoh mall.....last sekali gua sesat sampai ke IPOH MALI....tahi sungguh...sesat...sesat...sesat....lemmitlah....dek kerna dah tau sesat...gua pn lepaklah tepi jalan (berhampiran stesen petronas sebelah hentian bas gopeng) sambil melayari internet (saja nak post kat wall fb kata aku sesat) hahhahah......sekali popo comment....maka gumbiralah gua....dia bdk ipoh....so memandu aku ke arah yg benar akhirnya....tq popo....!!!!(yg lawaknya baru gua tahu...rumah bini padil selang bbrapa lorong jek dari rumah popo...klulah aku tau awal....kompom aku bleh stay rumah popo yg BESAQ tu...sambil mengayuh basikal dan menghayun kayu golf)....
selamat pengantin baru padil
mcm gua habaq tadi majlis persandingan berjalan lancar dikedua2 arah....tapi yg tetap menjadi masalah gua.....gua penat...!!!dan sebenarnya suma org sudah tahu jalan jammed ya ampun....lebih baek gua EL je esok(ISNIN)...nak cuti ke mana...???gua pn xtau cuma terdetik nak p lumut jek....maka gua racun sekor2 member yg mai kenduri lambat akibat jammed terlampau hebat....bkn apa gua racun....suma org tau...aku xtau jalan....so disebabkan member2 ni kaya2..ada gadget teragung alaf ini...toman dgn iphonenya....mat os dgn LG nya...bulat dengan GPS....so gua bakal x sesat....hahhaha....xcukup dgn gadget tu suma....hah 2 biji kete sebagai pemandu arah gua (amik ko...!!!)....TERLANJUR dah sampai perak...xsalah lajak sikit ke lumut ye x...hahhahahha.....
menurut infobulatan...kawasan ni kita pernah p ramai2 dulu...9 tahun dululah....gua pn xpasti kiraannya betol ke x....????

5 comments:

  1. "The Global Positioning System (GPS) is a space-based global navigation satellite system that provides reliable location and time information in all weather and at all times and anywhere on or near the Earth when and where here is an unobstructed line of sight to four or more GPS satellites...."

    ReplyDelete
  2. info bulatan? pesal macam cacat je bunyi???? huh!!!! anyway, kite g tahun 2004,kan? baru 7 tahun la..kalo ada anak ni da masuk skolah darjah 1 da..:D

    -ai-

    ReplyDelete