Tuesday, November 9, 2010

dePARTment sINI sANA ep23 - rancangan tergendala.....

aku rancang ingat harini nak pergi desa sri hartamas nak amik album...so aku punyalah semangat abaq kat mbr2 seperjuangan aka COUGARians yang aku akan p COUGAR dengan transport sendiri....kira oklah kan....tapi sejurus selepas aku abaq kat depa akan perihal ini lain pulak jadinya.....


mulanya...salah seorang COUGARians minta tolong dengan aku untuk pickup dia kat workshop....hurm ok...tak kesahlah....atas dasar semangat setiakawan aku tolong...apalah sangat...harini aku tolong dia....kemudian hari...harap dia dapat tolong aku plaklah if aku dalam kesusahan,,,,kemudian sampai kat COUGAR punyalah aku mencari mana VAN GANGBANG kebanggaan COUGARians....dem...takde...mana perginya....macam mana COUGARians yang lain datang ke COUGAR....maka macam-macam aku fikir....mungkin depa tak sampai lagi kot....singgah mana-mana sarapan dulu mungkin....hurm....tetiba aku tergerak hati nak bertanya kat COUGARians yang tumpang aku tadi....


"****, mana depa suma....mai sini naik apa....sudah sampai ke belom....pukul 11 nie....?" aku bertanya....


dengan penuh ilmu didada selamba dia jawab...


"lah....ko tak nampak kete hitam bersepuh emas parking dekat bawah tu ke....perdana V6......"


jawapan tersebut telah melegakan segala hiruk pikuk di kotak fikiran aku tadi....


hurm sudah terjawab semua persoalan terus aku bingkas masuk ke workshop untuk memulakan tugasan aku....keje punya keje....jam sudah pukul 1 lebih....perut pun  sudah berkaraoke....MAKAN time...


dan disinilah titik tolak segala rancangan mahu pergi ke desa sri hartamas aku punah bila KAPTEN COUGARians meminta aku menumpangkan rakan COUGARians...owh ok...aku jawab selamba....tapi dengan sedikit sambungan,,,,aku nak balik 6.30 ye...nak ke sri hartamas ni...dan sepatutnya sesiapa yang nak tumpang aku paham benda nie.....


selesai makan kami COUGARians rehat sekejap hilangkan peluh...sebab panas beb kat klang ni....cukup segala rehat kemudian solat lalu terus kami bekerja dengan penuh komited dan adil.....keje...keje....keje....entah macam mana tergerak hati aku nak tengok jam....owh tidak....!!hampir pukul 6....aku terus bergegas turun bawah minum-minum terus solat.....kemudian dari itu aku naiklah atas...kemas-kemas.....TAPI.....aku masih tak keruan memikirkan siap yang mahu tumpang aku ni....aku sudah berkemas nie....rancangan aku nak balik 6.30 petang weh....nak ke desa sri hartamas ni..ambil album en rosli.....


tapi segala jeritan hati aku tak siapa dengar....tengok semua masih lagi tekun kerja...takkan aku nak blah macam tu saja...tak mengapalah aku tunggu...dan terus tunggu....lalu masuk waktu maghrib.....aku bingkas bangun terus ke dewan musallah mengerjakan apa yang WAJIB.....hurm....nampak gaya aku menunggu penumpang akhirnya....aku sudah solat ni....tengok jam sudah hampir pukul 8malam....dem...kalau macam nie lebih baik aku batalkan saja niat nak pergi desa sri hartamas ni...tak sempat sudah....


apa agaknya moral cita aku nie....PENUMPANG TUNGGU DRIVER or DRIVER TUNGGU PENUMPANG;.....????? salah siapa semua ini.....AKU or PENUMPANG.....!!!!

No comments:

Post a Comment