Sunday, November 14, 2010

dePARTment sINI sANA ep25 - alkisah....

nak kata sudah gaji...belom masalahnya....tapi harini aku buat2 macam hari semalam dah dapat gaji....hahhaha....gila...ya anda juga yang sedang membaca gila....(amik rasa....!!!)

nak tahu aku buat...kalau ampa tak berminat nak dengar/baca pun aku tak kisah...aku tetap akan menulisnya disini.....bak kata Pyanhabib Rahman aka OSMAN TIKUS (watak dalam cerita KEMBARA SENIMAN JALANAN)...

" ada pensil, tulis....
ada buku, baca...."

so untuk kes aku..."ada blog kasi tulislah apa yang aku rasa nak tulis..."

aku mulakan hari ahad harini dengan basuh baju (aku basuh baju beb...hahhaha...)masalahnya bukan basuh baju itu sendiri....masa tu...aku basuh baju pagi2 buta tatkala makhluk tuhan yang lain sedang lena dibuai mimpi indah...rare x...wakkakaka...setiap sela masa mesin berputar aku habiskan masa aku dengan kucing2 yg sebilik dengan aku...seronok aku mengkotak katikan depa....almaklumlah...senyap je...kemana umpan aku lempar depa kejar...tambahan yang menjadi aku bertambah gembira, WAN dah besar...berlari2 manja dia dan sesekali pandai menyorok...huhu....

aku selesaikan sessi membasuh jam 5 pagi setelah aku memulakannya jam 3 pagi....(tapi aku rasa macam dah nx subuh...sebab selesai aku menyidai cucian terakhir pakcik ngan makcik sebelah dah keluar bersiap nak berjemaah dekat mesjid)...aku apalagi bersiap jugaklah..mandi2 untuk solat gak...

basuh baju sudah, solat sudah...apalagi aku miss ye...owh..sudah solat aku dok bantai tido...sedar2 je dah pukul 11 lebih... segar rasanya dapat tido dengan lena....

bangkit saja dari tido, aku teruskan dengan aktiviti kemas bilik aku...sikit2 je...memadailah kot...kemudian aku bergegas mandi bersiap untuk solat zuhur...setel je aku terus keluar sebab nak melaksanakan 3 misi aku yang terpendam lama....

1. pergi desa sri hartamas pickup album encik rosli...
2. basuh kereta...
3. kerat rambut...

ye memang 3 je aku...tapi macam mana aku bleh abaq 3 misi ni telah membuat aku aku seperti gajian.....

keluar saja rumah tu aku direct pergi salon (wow..sambil buat reaksi seperti saudagar minyak dari CAIRO didalam salah satu scene cerita 3 abdul) hehehhe....mulanya aku ingat boleh direct potong...rupanya kena tunggu...oklah kot ahmoi tu cakap 1/2 jam je...aku pun jadi tunggullah jap...ahmoi punya pasal....tengah seronok membatukan diri selama 1/2jam tetiba ahmoi tu kembali kepada aku...dia cakap.."u boleh tunggu satu jam lagi ka...?sekalang ini customer mau setting rambut..so take timelah....or u come back at night ok...we all close kedai pukul 9...".haram jadah....aku cukup bengang...tambahan plak time tunggu nie aku dapat mesej dari kawan aku nak pinjam duit pulak...lagilah aku bengang...untuk tidak memikirkan perkara yang boleh buat aku gila last2 aku blah camtu je...nampak misi ni cam gagal je kan....tapi takpe..ini baru projek....wakakka...

walaupun masih terbawa2 perasan bengang yang teramat aku tak kensel semua misi aku  yang laen...tetap meneruskan langkah melaksanakan projek nak basuh kete plak...harap2 macha tu tak buat perangai macam ahmoi tadi...putar alam...tengah2 basuh aku tengok awan berarak mendung....owh..NICE ONE...nak kensel basuh tak boleh...sabun dah penuh kat kete aku...hurm biarkan jelah macha tu teruskan basuh kete aku tu...kalau hujan pun tak mengapa...dari aku biarkan kete aku tu terus tak berbasuh untuk minggu ke 4 plak...kurang2 bersih sikit....

"nah macha rm 8...terima kasih tolong basuh kete ye...adios..." aku kata kat macha tu...

misi basuh kete terlaksana sudah....sekarang misi berikutnya....ke desa sri hartamas...melombong emas...eh silap kutip album....sesampai aku kat hartamas hujan emas telah mencurah2...aduhai...berlari aku nak ke kedai myphotoshop tu...dek karna aku ni bekas sprinter sekolah satu ketika dulu so takde hal-lah....tak basah pun...siap boleh kira berapa titis air hujan kena kat aku....heheh...

urusan aku kat kedai tu sekejap saja..tak sampai 15 min...tapi aku saja jadikan beberapa jam...ni suma sebab aku nak print satu gambar saiz 12R...nak print tu memang sekejap...cumanya tetiba pendrive aku takleh read...owh...so NICE ONE...apek kedai siap buat lawak bodoh kat aku..."u punya pendrive rosaklah....tapi takpe...sini ada jual pendrive"..."weh gambar yang aku nak print ada dalam pendrive akulah....kalau beli baru serupa jugak aku kena balik serdang copy semula..." suara hati aku berkata...mujur aku tak hentak kaki depan apek tu...

punyalah tak puas hati dengan statement apek tu...aku menggagahkan diri cari kedai gambar lain(memang kena ngan tulisan kat baju aku yang aku kenakan harini.."NEVER GIVE UP"..dan2 je-kan)...bukan nak print pun..saja nak pastikanadakah betol pendrive aku rosak...sebab aku dari serdang ke sini tadi dengar lagu kat dalam kete guna pendrive ni...

akhirnya usaha aku cari kedai lain berhasil...tercungap2 jugak-lah kat depan kaunter kedai...terus aku bagi pendrive soh kakak tu print..sementara dia baru cucuk pendrive.....aku saja usha skrin komputer dia...tetiba ada popup yang bakal memberi sinar...yes...tepat sekali...!!!pendrive aku sihat walafiat....

memang sengaja aku cakap kat kakak tu nak urgent gambar ni..boleh dapat tak sekarang....hehhe...dan memang sudah dijangka tak boleh...sebab mesin printing tengah print beriban gambar orang lain....aku berambus teruslah pergi balik kedai kegemaran aku...sambil membawa muka ceria...abaq kat apek tu "pendrive wa ok ma...cuba cek sekali lagi..."pinta aku yang sangat desperate....

alhamdulillah ok...pendrive aku berfungsi dengan penuh gaya kat pc kedai myphotoshop tu...lega rasanya..terus aku tunjukkan mana gambar yang tersangat urgent nak print tu...akan tetapi aku kena tunggu untuk beberapa ketika (tp untuk lebih tepat...2jam kot...banyak gambar orang lain tengah print...)...aku tak kesah...asal bleh print....



untuk pengisian masa yang lebih bermakna sementara tunggu hasil print selesai aku saja ronda2 sekitar desa sri hartamas ni...tidak semena2 mata aku tertarik ngan sesuatu....Derrick And Team Hairdressing...yesza...boleh aku menyambung misi yang gagal awal2 tadi...laju je aku masuk terus duduk nak gunting...wakakkakak...tengah2 gunting tetiba ahmoi tu advice aku soh buat treatment itulah inilah...mula2 hati aku keras tak mau..nak potong jek....tapi entah macam aku terpikir...sekali sekala je aku potong rambut nie...buatlah treatment sikit....wakakka....padahal suka sebab ahmoi cun maa yang buatkan treatment suma....

kalau dah namanya treatment rambut...tobat lama..gunting..syampu..cuci..blow...cuci lagi...pastu gunting lagi...pergh...letih abaq ang...tapi best....nak dekat 2 jam gaklah aku gunting rambut saja....sedap2 jugak..harga pn boleh tahan...melayang serat camtu je...tapi takpe(ntah untuk berapa kali aku ulang statement nie)...rasa best je rambut aku nie....walalalala....

2 misi terlaksana sudah...sekarang tinggal album tu saja aku tak amik lagi....oleh dek karna dah 2jam aku kat salon...so sampai je kedai myphotoshop suma gambar dah ready...so tinggal bayar,amik, dan blah....kat kedai ni pn beratus aku habis....wallawee....

sepatutnya sejurus 3 misi ini selesai aku dah boleh balik rumah....tapi gatal...nak singgah mines pulak....nak cari barang lain....lens-lah apalah....siap pi giant pulak tu...fakking...amik ang...2 rat lagi melayang....mudahnya aku berbelanja....boros plak tu..aduhai....

No comments:

Post a Comment