Thursday, November 11, 2010

dePARTment sINI sANA ep25 - It's been a hard day's night....and I've been working like a dog....

ke mana hilangnya life aku hah.....keje asyik balik lewat mlm saja.....apa dah jadi nie.....arghhhhhh....!!!!hurm tapi apakan daya aku bukan anak orang berada maupun kaya raya.....ngam2 untuk lepas makan minum ngan bayar hutang PTPTPUUUUUUU, rumah sewa, makanan kucing dan tak lupa kete kesayangan aku tu....kalau turutkan hati memang aku rasa nak berhenti....nak rest....enjoy my life....tp well satu tindakan bodoh kalau aku berhenti....mana nak cekau duit makan sekurang-kurangnya......


so aku terus berpegang kepada prinsip; takpelah demi sesuap nasi dari sumber yang halal apa salahnya aku kerja macam anjingkan.....aku kan kuli.....tapi beware...tolong jangan pijak aku ok....kalau anjing pun kalau kita kacau lebih2 tobat dia kejar.....ampa tak percaya.....???aku pernah mengalaminya.....time tu aku sekolah menengah.....


adalah satu hari tu...di petang yang cerah....aku saja duduk kat atas divider jalan...saja amik angin petang....bosan dowh dok dlm umah.....takde apa nak buat....so nak dijadikan cerita...tgh syok aku layan angin sepoi2 bahasa datanglah sekor anjing....kecik je pun anjing tue....selamba badak dia lalu depan aku sambil tertunduk malu.....aku apalagi.....saja terjah anjing tue....menggagau dia lari....tak cukup ngan tu...aku siap ligan dia....hahahhahaha....puas...puas....


pepatah melayu ada berbunyi  "harapkan panas hingga ke petang...rupanya hujan ditengah hari"....(sesuai ke dengan apa aku nx cerita nie...lantaklah..hahhaha.....)kepuasan aku ligan si anjing tadi tetiba tersentap.....walaupun pada satu ketika aku sangka dia dah lari jauh....rupa-rupanya dia lari menuju ke satu lorong.....lorong di mana anjing-anjing buas melepak.....tetiba aku dengar gong-gongan anjing dari kejauhan....faking.....anjing tadi panggil geng....aku cuba tenangkan diri...saja nak tengok berapa ekor geng dia panggil....ceh....sekor je....tapi boleh tahan besar demmit.....


aku mula gelabah....perlahan-lahan aku mundur kebelakang.....sambil mata aku terkunci melihat anjing geng 606 tu tadi.....aiseh...baru 3-4 langkah aku mundur....anjing geng 606 ni boleh menghidu rasa kegusaran aku....faking.....dia dah buka langkah....aku apalagi larilh weh.....sambil berlari tu aku sempat berfikir mana aku tuju nie....kalau aku terus berlari bodoh takde tempat dituju tobat memang anjing geng 606 ni selamba je ngap aku....then aku decide...ah lari balik rumahlah....boleh kunci pagar kompom dia tak boleh tangkap aku.....hehehe...konfiden je kan.....


lari punya lari...akhirnya aku sampai ke selekoh terakhir nak ke rumah nenek aku.....aku lagilah bertambah yakin akan selamat.....tapi rasa selamat aku tu  tak berkekal lama...sebab anjing tu dah betul2 satu langkah kebelakang dari aku....fakking giler....rapat dah tu....nak tutup pagar pun tak sempat nie....takpe aku kata dalam hati...lari saja....sampai rumah nanti pandai2lah.....memang betollah hipotesis aku tadi...memang aku sempat tutup pagar....ampa tahu apa yang aku sempat...????aku sempat panjat pokok mangga rumah nenek aku....hahhaha....selamat aku kali nie....tp anjing geng 606 ni tak puas hati....siap tunggu kat bawah pokok beb.....lama pulak tu....aku terus blank tak tau nx buat apa....peluh dah menjurai2....


sesekali ada gak cubaan anjing ni nak panjat....tapi tak berjaya dek kerna takde dahan yang sesuai untuk dia berpaut kasih.....bosan dengan beberapa cubaan yang gagal akhirnya dia give up dan blah....sebelom blah tue dia sempat pandang sinis kat aku.....mungkin dia nak cakap.."hari ini hari kau...esok lusa hari aku pula...."....hahhaha.....

2 comments:

  1. padan muka!!!hahahaha
    -ai-

    ReplyDelete
  2. terima kasih daun keladi....
    akan tiba giliran anda nnt....

    ReplyDelete